Hoe kies je een geschikte kantoorruimte

Leer hoe u de juiste plaats voor uw kantoor kunt kiezen

Het kiezen van de juiste plaats voor het nieuwe kantoor van uw bedrijf is een beslissing die bestaat uit het samen analyseren van vele criteria, zoals het budget, de nabijheid van het openbaar vervoer en van klanten en partners, het aanbieden van diensten in de omgeving en het gewenste bedrijfsimago.

Grote steden hebben regio’s met verschillende profielen, die aan verschillende eisen voldoen. Er zijn al gebieden geconsolideerd, met een groot aanbod aan diensten in de omgeving, maar weinig beschikbaarheid en hoge prijzen, terwijl nieuwe regio’s, met recente investeringen in infrastructuur, uitstekende nieuw opgeleverde gebouwen en een grotere flexibiliteit in de handelsvoorwaarden bieden.

Kantoorruimte kiezen – Waarmee rekening moet worden gehouden

Er zijn geen betere of slechtere regio’s. Het belangrijkste is om te analyseren welke het beste passen bij de behoeften van de klant. Het geven van prioriteit aan de ene factor boven de andere maakt deel uit van het proces. Daarom moet men bij de verhuizing naar een nieuw kantoor rekening houden met het doel van het bedrijf.  Het is noodzakelijk om elke factor met het nodige belang en voorzichtigheid te analyseren, aangezien deze de routine van het bedrijf, de bedrijfsvoering en het comfort van de werknemers in de weg staan. De analyses houden niet alleen rekening met het huidige moment van de vastgoedmarkt, maar ook met toekomstperspectieven, wat helpt om verrassingen te voorkomen, zoals de noodzaak van vroegtijdige beëindiging van het contract, ontevredenheid van de werknemers en overmatige uitgaven voor ruimte.  Het professionele adviesbureau identificeert de meest kosteneffectieve mogelijkheden en beveelt de meest geschikte opties aan, van de studie tot de onderhandelings- en veranderingsfase.

Kantoorruimte zoeken – Marketing Visie

De locatie van het kantoor moet een afspiegeling zijn van het bedrijfsmodel, de positionering van het bedrijf en het beeld dat het op de markt wil brengen.

Kantoorruimte zoeken – HR-visie

Het kan ook de berekening van de reistijden van de medewerkers, het in kaart brengen van de faciliteiten in de regio en oplossingen in de indeling en modellen van de kantoren omvatten.

Kantoorruimte zoeken – Strategische operationele visie

Dekking van de locatie van concurrenten, klanten en leveranciers.

Kantoorruimte zoeken – Financiële visie

Het in kaart brengen van de beste beschikbare mogelijkheden, in verband met de behoeften huidige en toekomstige.

Gespecialiseerd advies

Naast de subsidies om de juiste plaats te kiezen voor de belangrijkste behoeften van het bedrijf, heeft het voordeel dat er een tussenpersoon is om het nieuwe kantoor te vinden, zodat men kan vertrouwen op een volledige analyse, waarbij rekening wordt gehouden met alle details en variabelen.

Een ander voordeel is dat men kan rekenen op een complete oplossing, die niet eindigt met de ondertekening van het leasecontract.