Hoe zorg je dat jouw bedrijf op de kaart komt te staan?

Bedrijven willen allemaal goed ondernemen. Ze willen zichtbaar zijn voor hun doelgroep, maar ook voor andere bedrijven. Zo laten zij weten een waardig concurrent te zijn binnen de de industrie. Om deze reden zal een ondernemer zich afvragen hoe zij zichzelf of de onderneming op de kaart kunnen zetten. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om jouw bedrijf op de kaart te zetten. In deze blog geven wij verschillende tips die het makkelijker zullen maken voor jou om jouw onderneming zichtbaar te maken voor jou gekozen doelgroep.

Marketing via het Facebook platform

Vele bedrijven die pas starten verliezen geen tijd om een Facebook pagina voor hun onderneming te maken. En dat is heel goed. Een groot deel van jouw gekozen doelgroep heeft namelijk een Facebook account. Marketing via Facebook is dan een heel goede strategie. Je kunt zo jouw producten introduceren aan jouw doelgroep en zo ook achter hun meningen komen. Wat wel heel erg belangrijk is, is om frequent iets op de pagina te posten. Dus niet alleen wanneer je een nieuw product hebt. Je moet als het ware in contact blijven met jouw doelgroep. De je dit niet dan heeft het gebruik van dit platform voor marketing geen zin.

Registratie van jouw onderneming bij Google

Heb je ooit de contactgegevens of openingstijden van een bedrijf opgezocht en zag je dan meteen de opgezochte informatie in de zoekresultaten, zonder dat je op een website link hoeft te klikken? Dit zorgt voor het gemak bij het opzoeken van bepaalde informatie. Je hoeft niet op een website te gaan browsen. De informatie staat er meteen en jij kunt meteen overgaan tot actie. Dit kan zijn het bezoeken van de onderneming of het bellen van de onderneming. Ook jij kunt jouw doelgroep voorzien van dit gemak. Je kunt gewoon jouw bedrijf bij Google laten registreren. Je kunt dit erg gemakkelijk zelf doen. Handig is om zoveel mogelijk informatie over het bedrijf in te vullen. Houdt er wel rekening mee dat je na registratie pas na een paar dagen zichtbaar bent in de zoekresultaten.

Het gebruik van LinkedIn

Onthoud dat het hebben van een onderneming niet alleen bestaat uit het verlenen van diensten of producten aan consumenten. Netwerken is een groot deel van het ondernemen. Een LinkedIn account opzetten zal jouw bereik aanzienlijk vergroten.