Seo teksten schrijven voor beginners

Voor de zakelijke markt wordt het steeds interessanter om goede content te schrijven die gelezen wordt. Het schrijven van goede seo teksten helpt daar natuurlijk bij. Maar hoe schrijf je SEO teksten? Dat is een vraag waar veel ondernemers mee worstelen. In diverse blogs wordt er online heel lastig gedaan over het schrijven van goede seo teksten. Terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo lastig is. Ik heb de beste tips uit een aantal blogs even voor je op een rij gezet. Hiermee kun je vrij gemakkelijk zonder het inhuren van een dure SEO professional goede SEO teksten schrijven.

Gebruik de juiste tools om seo teksten te schrijven

Het begint allemaal bij het gebruiken van de juiste tools. Vaak denken mensen dat deze tools geld kosten, maar niets is minder waar. Ik heb een aantal goede SEO tools gevonden voor het doen van SEO onderzoek. Hieronder zet ik ze even op een rijtje:

  • Keywordtool.io: Super handig wanneer je achter meerdere zoekwoorden wilt komen. Deze tool geeft namelijk zoekwoord aanvullingen in plaats van nieuwe zoekwoorden. Hierdoor kun je zeer gemakkelijk achter longtail zoekwoorden komen.
  • Google Ads zoekwoordplanner: Vooral handig wanneer je inzicht wilt hebben in hoeveel mensen nu eigenlijk zoeken naar je product of dienst en extra zoekwoorden wilt ontdekken
  • Ubersuggest: Gratis versie van de Google Ads zoekwoordplanner. Bij de Google Ads zoekwoordplanner moet je eerst een lopende campagne hebben om alle data te kunnen zien en hier ook daadwerkelijk geld aan uitgeven
  • Google zelf: Dan bedoel ik dus ook echt google.nl. Met de gerelateerde zoekwoorden die onderin iedere serp staan en de aanvullingen in de Google zoekbalk kom je echt al een heel eind.

Maak gebruik van koppen

Iedere SEO tekst die je schrijft moet minimaal een H1 en een aantal H2 tags bevatten. Google zoekt naar deze tags om in een keer een duidelijk overzicht te krijgen van waar de tekst over gaat. Wanneer je ze niet gebruikt zal Google dus minder goed begrijpen waar de tekst over gaat. Zorg dan ook direct dat het zoekwoord wat je wilt targetten in de kopteksten staat. Dan weet je zeker dat Google snapt waar je tekst over gaat.

Vul de meta beschrijving in

Hoog ranken is één, maar ervoor zorgen dat er dan ook daadwerkelijk bezoekers op je site komen is twee. Hiervoor maak je gebruik van zowel de meta beschrijving als de meta titel. Wanneer je deze beide invult, zul je een veel beter zoekresultaat krijgen en daarmee dus ook een betere CTR. Dit betekent dat er meer mensen doorklikken vanuit Google naar je website.