Leuke manieren voor zakelijke uitnodigingen

Of je nu een evenement, bijeenkomst of netwerkborrel organiseert, met de uitnodiging wil je zorgen dat je mensen overhaalt om te komen. Netwerken is samen leuker dan in je eentje. Maar hoe maak je nu een zakelijke uitnodiging die aanspreekt? Hoe zorg je ervoor dat mensen “Ja” zeggen op jouw uitnodiging? We geven je graag wat tips om op een leuke manier een zakelijke uitnodiging te maken!

Beelden zeggen meer dan woorden

Je kunt een standaard kaartje sturen, maar beelden zeggen natuurlijk meer dan woorden. Wil je echt opvallen? Stuur dan een uitnodiging in de vorm van een video brochure. Het voordeel hiervan is dat je in een video kunt vertellen wat men kan verwachten tijdens het event. Wie gaan er spreken? Welke mogelijkheden zijn er? En waarom mag je dit event echt niet missen? Vervolgens kun je in de brochure nog wat extra informatie kwijt zoals de aanvangstijd, of er lunch aanwezig is, tot hoe laat het duurt etc. We weten zeker dat je met zo’n brochure met video zeker zult opvallen!

Gepersonaliseerde uitnodigingen

Een uitnodiging krijgen is leuk, maar een gepersonaliseerde uitnodiging krijgen is natuurlijk nog veel leuker! Zo kun je jouw gasten een gepersonaliseerde mail sturen, maar je kunt de genodigden natuurlijk ook een mail sturen met daarin een speciaal ingesproken videoboodschap. Het kost wel wat meer tijd om voor iedereen een persoonlijke boodschap in te spreken, dus mochten er honderden genodigden komen is dit wellicht te veel werk.

Speciale toegangsbewijzen

Wat ook heel tof is om te doen, is om een speciaal toegangsbewijs te sturen naar de genodigden. Een organisatie die dit heel goed weet uit te werken is Tomorrowland. Elk jaar zijn de entreetickets van Tomorrowland echt een feestje om te krijgen. Om het festivalterrein binnen te komen heb je een polsbandje nodig. Deze worden elk jaar weer op een andere manier verstuurd. Zo hadden ze een jaar waarin de polsbandjes in een koker werd verstuurd. In die koker zat een polsbandje en een amulet met The Elixir of Life-parfum. Het thema was dan ook The Elixir of Life. Als je eenmaal de polsbandjes toegestuurd hebt gekregen waan je je al helemaal in het festival sfeertje. 

Direct mail

Je kunt natuurlijk ook mensen via een mail uitnodigen voor een zakelijk evenement. Zorg er dan wel voor dat jouw mail eruit springt. Dat jouw boodschap blijft hangen. Kijk naar ludieke acties. Je kunt bijvoorbeeld het onderste gedeelte van de mail gebruiken als consumptiebonnen die de genodigden tijdens het event kunnen nuttigen. 

Wees uniek!

Wat voor een zakelijke uitnodiging je ook stuurt, belangrijk is het dat jouw uitnodiging opvalt en dat je uniek bent. Hiermee zul je de genodigden doen verrassen en wek je interesse.